6 produktów
Wybierz auto
Dla numeru oe: 1864 098 132
Średnica [mm]: 240
150,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
150,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 3000 836 601
Średnica [mm]: 240
136,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
136,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK322010816
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29
Rozwiń więcej danych
170,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
170,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK324018410
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29
Rozwiń więcej danych
313,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC1864098132
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29-10n
Rozwiń więcej danych
378,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 1864 997 701
Średnica [mm]: 230
147,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
147,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach BMW Z3 E36/7 to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach BMW Z3 E36/7 jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach BMW Z3 E36/7 to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie BMW Z3 E36/7 z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.