4 produkty
Wybierz auto
LUK322010816
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29
Rozwiń więcej danych
168,74
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
168,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1864906002
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29-10n
Rozwiń więcej danych
184,34
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
184,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK324018410
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29
Rozwiń więcej danych
307,89
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
307,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC1864098132
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29-10n
Rozwiń więcej danych
378,78
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 02.05
378,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza sprzęgła w samochodach BMW Z3 to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach BMW Z3 jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach BMW Z3 to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie BMW Z3 z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.