6 produktów
Wybierz auto
Producenci
Dla numeru oe: 3000 836 601
Średnica [mm]: 240
138,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
138,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1864098132
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29-10n
Rozwiń więcej danych
382,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
382,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK322010816
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29
Rozwiń więcej danych
170,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
170,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK324018410
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29
Rozwiń więcej danych
311,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
311,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 1864 997 701
Średnica [mm]: 230
148,90
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
148,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1864906002
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29-10n
Rozwiń więcej danych
182,01
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
182,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach BMW Z3 to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach BMW Z3 jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach BMW Z3 to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie BMW Z3 z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.