5 produktów
Wybierz auto
SAC1864514031
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,7-26n
Rozwiń więcej danych
225,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
225,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 1862 412 031
Średnica [mm]: 215
114,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
114,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1878006440
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,7-26n
Rozwiń więcej danych
276,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
276,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0172152600
Średnica [mm]: 215
132,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
132,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK322026810
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 26,5x28,9
Rozwiń więcej danych
168,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
168,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ SLK to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ SLK jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MERCEDES-BENZ SLK to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MERCEDES-BENZ SLK z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.