5 produktów
Wybierz auto
SAC1878007059
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 20,3x22,1-28n
Rozwiń więcej danych
225,10
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
225,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339323082010
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 20,3x22,2
Rozwiń więcej danych
487,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
487,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
03561878059832
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 20,3x22,1-28n
Rozwiń więcej danych
253,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC1878634297
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
358,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC1878005014
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 20,3x22,1-28n
Rozwiń więcej danych
300,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
300,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza sprzęgła w samochodach SKODA YETI to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach SKODA YETI jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach SKODA YETI to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie SKODA YETI z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.