4 produkty
Wybierz auto
SAC3182654301
181,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 22.05
181,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWSRE005
140,16
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
140,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PJQ192
Średnica [mm]: 34.5
604,31
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
604,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339510016410
289,82
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
289,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
W układzie sprzęgłowym samochodu NISSAN SENTRA VI zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.
Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu NISSAN SENTRA VI powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.
Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie NISSAN SENTRA VI można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.