6 produktów
Wybierz auto
LUK602002600
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Rodzaj sprzęgła: Dla sprzęgła mokrego
1 855,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 855,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000943017
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Rodzaj sprzęgła: Dla sprzęgła mokrego
Rozwiń więcej danych
3 209,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
3 209,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
473,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
473,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
589,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
983,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
983,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK600037100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
1 653,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 653,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu AUDI Q3 II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie AUDI Q3 II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu AUDI Q3 II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu AUDI Q3 II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. AUDI Q3 II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.