 
     
  4 produkty
Wybierz auto
Producenci
 
       
    
  LUK624396800
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
737,37
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
737,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  LUK624403200
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
678,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
678,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  SAC3000950967
Ilość zębów: 28
Średnica [mm]: 240
714,86
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
714,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
      VAL855201
Profil piasty: 30 x 18 x 28 x 16
Ciężar [kg]: 7.59
Rozwiń więcej danych
3 861,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
3 861,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu BMW 2 F45 jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie BMW 2 F45 musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu BMW 2 F45 sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu BMW 2 F45 zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. BMW 2 F45 ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.