7 produktów
Wybierz auto
0493ADM530111
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 6.65
Rozwiń więcej danych
571,40
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
571,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623323600
Średnica [mm]: 230
679,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
679,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
390,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
390,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
300,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
300,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624325233
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
922,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
922,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951970
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
1 515,07
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 515,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000990240
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
995,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
995,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu FORD MAVERICK II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie FORD MAVERICK II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu FORD MAVERICK II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu FORD MAVERICK II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. FORD MAVERICK II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.