Powiadom mnie o dostępności

Wysprzęgliki do FORD MAVERICK II

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Średnica [mm]: 34

Materiał: Aluminium

332,28

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

332,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

337,22

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

337,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Otwór o śr [mm]: 34

Materiał: Aluminium

301,01

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

301,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD MAVERICK II

Wysprzęglik samochodzie FORD MAVERICK II

W układzie sprzęgłowym samochodu FORD MAVERICK II zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.

Jak działa wysprzęglik centralny w samochodzie FORD MAVERICK II?

Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu FORD MAVERICK II powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.

FORD MAVERICK II – objawy awarii wysprzęglik

Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie FORD MAVERICK II można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.