13 produktów
Wybierz auto
Producenci
0339600019200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
2 399,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
2 399,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADM53073
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 8.56
Rozwiń więcej danych
632,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
632,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
388,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
388,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951921
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23x26-23n
Rozwiń więcej danych
901,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
901,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
530,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
530,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
717,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
717,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
495,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 20.08
495,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH9803301M
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
1 410,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 410,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
697,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
697,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339625305100
Średnica [mm]: 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
779,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
779,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK625305109
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
740,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 20.08
740,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
365,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
365,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAVCP5052
Profil piasty: 26,2 x 23
Średnica 1 [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
309,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 20.08
309,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu FORD RANGER IV jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie FORD RANGER IV musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu FORD RANGER IV sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu FORD RANGER IV zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. FORD RANGER IV ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.