4 produkty
Wybierz auto
Producenci
LUK625319109
Średnica [mm]: 246
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
852,96
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
852,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000950968
Średnica [mm]: 250
1 024,67
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
1 024,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL832594
Ciężar [kg]: 7.94
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska oporowego
Rozwiń więcej danych
1 342,21
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
1 342,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK625320509
Średnica [mm]: 246
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
827,88
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
827,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu FORD S-MAX II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie FORD S-MAX II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu FORD S-MAX II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu FORD S-MAX II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. FORD S-MAX II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.