6 produktów
Wybierz auto
339,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951272
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
571,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
571,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADM53041
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 6.35
Rozwiń więcej danych
460,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
460,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623198060
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
379,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
379,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
292,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
345,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA MX-6 jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA MX-6 musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA MX-6 sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA MX-6 zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA MX-6 ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.