6 produktów
Wybierz auto
04699203388
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 235
Rozwiń więcej danych
430,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
430,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624398000
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
2 427,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
2 427,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
418,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
418,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
420,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
420,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADM53076
Ilość zębów: 23
Ciężar [kg]: 6.25
Rozwiń więcej danych
867,79
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
867,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
518,44
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
518,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA RX-8 jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA RX-8 musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA RX-8 sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA RX-8 zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA RX-8 ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.