3 produkty
Wybierz auto
Producenci
03563000443001
Ilość zębów: 17
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
447,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
447,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000366001
Ilość zębów: 17
Średnica [mm]: 203
Rozwiń więcej danych
418,62
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
418,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000644001
Ilość zębów: 17
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
442,40
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
442,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu SAAB 900 I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SAAB 900 I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu SAAB 900 I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu SAAB 900 I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SAAB 900 I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.