5 produktów
Wybierz auto
0396LM15003
System hamulcowy: Lockheed
Średnica tłoka cylindra: 15.87
246,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
246,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 15.9
System hamulcowy: Lockheed
31,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
31,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica [mm]: 15.9
Rozwiń więcej danych
55,08
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
55,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF04874
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 1
Rozwiń więcej danych
201,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
201,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 15.9
System hamulcowy: Ap lockheed
32,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
32,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że SAAB 900 I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SAAB 900 I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SAAB 900 I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SAAB 900 I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.