7 produktów
Wybierz auto
0339623232733
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
933,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
933,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000641001
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
544,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
544,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623133800
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
607,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
607,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623232709
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
598,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
598,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000715001
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
440,37
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
440,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000990010
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
711,09
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
711,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000834001
Ilość zębów: 14
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
495,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
495,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu SAAB 900 II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SAAB 900 II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu SAAB 900 II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu SAAB 900 II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SAAB 900 II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.