Powiadom mnie o dostępności

Pompy sprzęgła do SAAB 900 II

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

165,26 zł

Dostawa na czwartek, 20 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
231,65 zł

Dostawa na piątek, 21 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
246,56 zł

Dostawa na piątek, 21 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
252,75 zł
252,75 zł

Dostawa na czwartek, 20 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
276,43 zł

Dostawa na czwartek, 20 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Do czego służy pompa sprzęgła w samochodzie SAAB 900 II?

Z racji tego, że SAAB 900 II jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.

Objawy awarii pompy sprzęgła w samochodzie SAAB 900 II

Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SAAB 900 II są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SAAB 900 II zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.

SAAB 900 II – diagnostyka pompy sprzęgła

W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SAAB 900 II, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.