Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Termostaty samochodowe do DAEWOO MATIZ Matiz II

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Termostat CALORSTAT BY VERNET TH3328.82J

Darmowa dostawa od 49 zł

Termostat CALORSTAT BY VERNET TH3328.82J

0451TH332882J

Temperatura otwarcia [°c]: 82

Wysokość 1 [mm]: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

39,98

zł/szt.

Kraków: pt. 13.06

U ciebie: pt. 13.06

39,98

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Termostat GATES TH29682G1

Darmowa dostawa od 49 zł

Termostat GATES TH29682G1

0357TH29682G1

Temperatura otwarcia [°c]: 82

Rodzaj koprusu: Bez obudowy

54,63

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

54,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Termostat KAVO PARTS TH-1001

Darmowa dostawa od 49 zł

Termostat KAVO PARTS TH-1001

KAVTH1001

Temperatura otwarcia [°c]: 82

Średnica 1 [mm]: 44

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

29,49

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

29,49

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Termostat MOTORAD 239-82K

Darmowa dostawa od 49 zł

Termostat MOTORAD 239-82K

MOJ23982K

Temperatura otwarcia [°c]: 82

Średnica 1 [mm]: 44

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

31,94

zł/szt.

Kraków: śr. 11.06

U ciebie: śr. 11.06

31,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Termostat, środek chłodzący HEPU TM1281

Darmowa dostawa od 49 zł

Termostat, środek chłodzący HEPU TM1281

HEPTM1281

Temperatura otwarcia [°c]: 82

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem

58,44

zł/szt.

Kraków: pt. 13.06

U ciebie: pt. 13.06

58,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Termostat MOTORAD 337-82K

Darmowa dostawa od 49 zł

Termostat MOTORAD 337-82K

MOJ33782K

Temperatura otwarcia [°c]: 82

Średnica 1 [mm]: 44

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

27,43

zł/szt.

Kraków: śr. 11.06

U ciebie: śr. 11.06

27,43

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
KAMOKA 7710052

Darmowa dostawa od 49 zł

KAMOKA 7710052

KAM7710052

Temperatura otwarcia [°c]: 82

Średnica [mm]: 44

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

20,63

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

20,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do DAEWOO Matiz II

Termostat do samochodu DAEWOO MATIZ Matiz II – element kontrolujący obieg płynu chłodzącego

Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu DAEWOO MATIZ Matiz II zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.

Objawy awarii termostatu w samochodzie DAEWOO MATIZ Matiz II

Uszkodzony termostat w aucie DAEWOO MATIZ Matiz II nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu DAEWOO MATIZ Matiz II. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.