Wybierz swój kod na Dzień Chłopaka ➡

Powiadom mnie o dostępności

Czujniki prędkości do IVECO DAILY IV

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: FASFT80601

FAST FT80601

276,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: ERR550699A

ERA 550699A

Wysokość [mm]: 38, Rezystancja [Ohm]: 900, Długość przewodu [mm]: 150, Ilość połączeń: 3
47,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
72,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
76,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do IVECO

Czujnik prędkości w samochodzie IVECO DAILY IV

W samochodzie IVECO DAILY IV bieżąca prędkość pojazdu obliczana jest na podstawie wskazań czujnika prędkości. Zlicza on obroty wału napędowego, na ich podstawie obliczając liczbę obrotów kół jezdnych. Informacje te czujnik przekazuje do sterownika, który przelicza je na prędkość, podawaną na prędkościomierzu w kilometrach lub milach na godzinę.

Objawy awarii czujnika prędkości w samochodzie IVECO DAILY IV

Czujnik prędkości jest urządzeniem elektronicznym, którego niepoprawna praca powoduje błędne wskazania prędkościomierza pojazdu. Najczęściej spotykane objawy usterki w przypadku samochodu IVECO DAILY IV, związane są ze wskazywaniem zbyt niskiej, w stosunku do rzeczywistej, prędkości jazdy lub całkowitym brakiem wskazań prędkościomierza. Zdarza się także, że wskazówka prędkościomierza przesuwa się ruchem skokowym zamiast liniowego podczas przyspieszania.

IVECO DAILY IV – diagnostyka czujnika prędkości

W przypadku wystąpienia wymienionych objawów w samochodzie IVECO DAILY IV, czujnik prędkości jest jednym z pierwszych podzespołów, które warto sprawdzić. Nawet jeżeli badanie auta testerem diagnostycznym nie wykaże kodów usterek, związanych z pracą czujnika (co dzieje się dość często), warto sprawdzić optycznie jego stan oraz podłączenie do instalacji zasilającej. Kolejne kroki diagnostyczne zależne są od konkretnego typu czujnika, wykorzystanego w danej wersji pojazdu (może być to czujnik indukcyjny lub czujnik Halla). Ze względu na stosunkowo niską cenę czujnika, często stosowaną metodą jest próba wymiany czujnika bez przeprowadzania zaawansowanej diagnostyki.