Czujnik temperatury powietrza dolotowego to ważny element kontroli układu zasilania współczesnych jednostek napędowych. Wskazania czujnika są jednym z elementów, jakie mają wpływ na korektę parametrów mieszanki paliwowej i kąta wyprzedzenia zapłonu. Prawidłowo działający układ zasilania i sprawny czujnik ma duże znaczenie dla obniżenia zużycia paliwa, emisji szkodliwych NOx i poprawy osiągów silnika.
Usterka czujnika powoduje błędne wskazania, które mogą doprowadzić do zaburzenia poprawnej pracy układu zasilania. Na skutek awarii czujnika może dojść do:
- obniżenia mocy silnika,
- wzrostu zużycia paliwa,
- problemów z uruchomieniem silnika.
Awaria czujnika temperatury powietrza zasysanego może być sygnalizowana kontrolką silnika na tablicy przyrządów. Usterkę potwierdza sczytanie błędów sterownika.
Częstym powodem usterki czujnika powietrza zasysanego jest jego zabrudzenie. Z czasem zanieczyszczenia osadzają się na końcówce czujnika, co powoduje nieprawidłowe wskazania temperatury. Inne usterki wynikają z uszkodzeń mechanicznych, zanieczyszczenia lub korozji styków oraz zwarć wewnętrznych czujnika. Jeżeli stan wizualny czujnika i połączeń jest w porządku, to warto sprawdzić rezystancję czujnika. W przypadku usterki konieczna jest wymiana na fabrycznie nowy.
289 produktów
Wybierz auto