Powiadom mnie o dostępności

Świece zapłonowe do DODGE INTREPID Intrepid II

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Odstęp elektrod: 1.3, Technika połączeń: SAE, Wymiar gwintu: M14x1,25, Rozmiar klucza: 16 mm, Ja...
24,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do DODGE

Świeca zapłonowa DODGE INTREPID Intrepid II – element inicjujący zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku

Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry w silniku samochodu DODGE INTREPID Intrepid II. Wykorzystywana do tego jest energia z akumulatora, przechodząca przez kolejne podzespoły układu zapłonowego. Na końcu układu znajdują się właśnie świece iskrowe, podłączone do niego za pomocą przewodów zapłonowych. Druga strona świecy jest wkręcona do silnika za pomocą korpusu. Na końcu świecy zapłonowej znajdują się dwie elektrody – środkowa oraz boczna – pomiędzy którymi pojawia się iskra inicjująca zapłon.

Objawy awarii świec zapłonowych w samochodzie DODGE INTREPID Intrepid II

W przypadku zużycia świec zapłonowych praca silnika samochodu DODGE INTREPID Intrepid II zostanie zaburzona. Zauważalna będzie nierówna praca jednostki, mogą także wystąpić problemy z rozruchem. Obniżą się również osiągi, co może postępować powoli i być trudne do wychwycenia w początkowej fazie. Niesprawne świece nie będą właściwie wypalać mieszanki paliwowo-powietrznej, przez co z rury wydechowej może wydobywać się ciemny dym. Aby zweryfikować stan świec, należy wymontować je z silnika i sprawdzić jak wyglądają. Jeżeli widoczny jest na nich czarny osad i nadmiar oleju, a elektrody są zniszczone, to konieczna jest szybka wymiana świec zapłonowych na nowe.

DODGE INTREPID Intrepid II – jak często wymieniać świece zapłonowe?

Wymiana klasycznych świec zapłonowych w pojeździe DODGE INTREPID Intrepid II powinna być przeprowadzana co około 30-40 tysięcy kilometrów. Bardziej zaawansowane świece platynowe lub irydowe mogą wymagać wymiany nawet dopiero po około 120 tysiącach kilometrów. Częstszej kontroli stanu świec zapłonowych mogą wymagać samochody wykorzystujące LPG, z uwagi na nieco inne warunki pracy silnika.