7 produktów
Wybierz auto
034594201
Gwint zewn. [mm]: 12,0
Rozmiar klucza: 14 mm
Rozwiń więcej danych
47,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
47,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540242145555
Odstęp elektrod: 0.8
Technika połączeń: Napf
Rozwiń więcej danych
54,19
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
54,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0342Z366
Odstęp elektrod: 0.8
Technika połączeń: Hs 6,4
Rozwiń więcej danych
59,38
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
59,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL8EH188706821
Odstęp elektrod: 0.8
Gwint zewn. [mm]: 12
Rozwiń więcej danych
59,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
59,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CHAOE259
Odstęp elektrod: 0.735
Technika połączeń: Cup
Rozwiń więcej danych
53,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
53,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CHAOE245
Odstęp elektrod: 0.8
Technika połączeń: Hs 6,4
Rozwiń więcej danych
50,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
50,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM7100065
Odstęp elektrod: 0.8
Wymiar gwintu: 12
Rozwiń więcej danych
26,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
26,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry w silniku samochodu MINI COUNTRYMAN II. Wykorzystywana do tego jest energia z akumulatora, przechodząca przez kolejne podzespoły układu zapłonowego. Na końcu układu znajdują się właśnie świece iskrowe, podłączone do niego za pomocą przewodów zapłonowych. Druga strona świecy jest wkręcona do silnika za pomocą korpusu. Na końcu świecy zapłonowej znajdują się dwie elektrody – środkowa oraz boczna – pomiędzy którymi pojawia się iskra inicjująca zapłon.
W przypadku zużycia świec zapłonowych praca silnika samochodu MINI COUNTRYMAN II zostanie zaburzona. Zauważalna będzie nierówna praca jednostki, mogą także wystąpić problemy z rozruchem. Obniżą się również osiągi, co może postępować powoli i być trudne do wychwycenia w początkowej fazie. Niesprawne świece nie będą właściwie wypalać mieszanki paliwowo-powietrznej, przez co z rury wydechowej może wydobywać się ciemny dym. Aby zweryfikować stan świec, należy wymontować je z silnika i sprawdzić jak wyglądają. Jeżeli widoczny jest na nich czarny osad i nadmiar oleju, a elektrody są zniszczone, to konieczna jest szybka wymiana świec zapłonowych na nowe.
Wymiana klasycznych świec zapłonowych w pojeździe MINI COUNTRYMAN II powinna być przeprowadzana co około 30-40 tysięcy kilometrów. Bardziej zaawansowane świece platynowe lub irydowe mogą wymagać wymiany nawet dopiero po około 120 tysiącach kilometrów. Częstszej kontroli stanu świec zapłonowych mogą wymagać samochody wykorzystujące LPG, z uwagi na nieco inne warunki pracy silnika.