7 produktów
Wybierz auto
ASPA0425
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
912,30
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
912,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC115904
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 155
Rozwiń więcej danych
973,69
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
973,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0986048350
Prąd ładowania alternatora [a]: 155
Długość [mm]: 174
Rozwiń więcej danych
681,07
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
681,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 563,07 zł
ASPA3086
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
863,06
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
863,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0267
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 155
Rozwiń więcej danych
713,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
713,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC115976
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
716,72
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
716,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0425PR
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
752,26
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
752,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu BMW Z4 E86. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie BMW Z4 E86, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.