7 produktów
Wybierz auto
HCC115904
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 155
Rozwiń więcej danych
885,56
zł/szt.
Kraków: pt. 04.07
U ciebie: pt. 04.07
885,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0986048350
Prąd ładowania alternatora [a]: 155
Długość [mm]: 174
Rozwiń więcej danych
720,39
zł/szt.
Kraków: pt. 04.07
U ciebie: pt. 04.07
720,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 546,67 zł
ASPA0221
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
702,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.07
702,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA3086
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
888,21
zł/szt.
Kraków: pt. 04.07
U ciebie: pt. 04.07
888,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0425
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
936,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.07
936,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0267
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 155
Rozwiń więcej danych
666,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.07
666,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0425PR
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
779,17
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
779,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu BMW Z4 E86. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie BMW Z4 E86, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.