5 produktów
Wybierz auto
ASPA3512S
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 225
Rozwiń więcej danych
914,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
914,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8EL015637541
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 250
Rozwiń więcej danych
1 803,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 803,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA3512VALEO
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 225
Rozwiń więcej danych
1 835,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 835,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8EL015630791
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 220
Rozwiń więcej danych
1 186,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 186,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL439957
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
1 493,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
1 493,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu FORD S-MAX II. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie FORD S-MAX II, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.