5 produktów
Wybierz auto
Producenci
0564A9145
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 75
Rozwiń więcej danych
532,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
532,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC113330
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 75
Rozwiń więcej danych
469,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
469,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
900,42
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
900,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA3243S
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 75
Rozwiń więcej danych
506,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
506,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA9166
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 75
Rozwiń więcej danych
631,10
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
631,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu KIA K2500. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie KIA K2500, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.