17 produktów
Wybierz auto
HEL8EL012430051
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
831,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
831,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA3157
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 120
Rozwiń więcej danych
618,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
618,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0986048740
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Długość [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
823,89
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
823,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 248,71 zł
BOS0986081820
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Długość [mm]: 195
Rozwiń więcej danych
917,04
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
917,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 124,35 zł
BOS0986083700
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Id wykonania wtyczki: Pl181-1pin
Rozwiń więcej danych
552,90
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
552,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 124,35 zł
MAG943320061010
836,39
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
836,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350440174
830,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
830,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 307,50 zł
ERR210519A
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 120
844,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
844,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEA5515151
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 120
Rozwiń więcej danych
990,78
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
990,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC116311
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 120
Rozwiń więcej danych
884,90
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
884,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCAL15360AS
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 120
Rozwiń więcej danych
672,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
672,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0280
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
848,66
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
848,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0280PR
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
779,17
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
779,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0293
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
902,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
902,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0368PR
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 145
Rozwiń więcej danych
708,43
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
708,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0528
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
902,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
902,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA5104
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 120
Rozwiń więcej danych
545,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
545,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu MINI CLUBMAN I. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie MINI CLUBMAN I, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.