8 produktów
Wybierz auto
Producenci
ERR210266A
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 70
635,13
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
635,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8EL012426501
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 80
Rozwiń więcej danych
604,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
604,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC111579
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 70
Rozwiń więcej danych
413,25
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
413,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
598,40
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
598,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIPJ5112086
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 70
Rozwiń więcej danych
332,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
332,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG943309871010
524,73
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
524,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOS0986040471
Prąd ładowania alternatora [a]: 70
Długość [mm]: 159
Rozwiń więcej danych
583,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
583,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 123,00 zł
0564A6012
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 70
Rozwiń więcej danych
401,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
401,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu TOYOTA CELICA VI. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie TOYOTA CELICA VI, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.