7 produktów
Wybierz auto
SKV11SKV003
Szerokość [mm]: 35
Ciężar [kg]: 0.52
Rozwiń więcej danych
67,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
67,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350588014
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
104,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
104,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404GA75403
Masa [g]: 500
Szerokość 1 [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
84,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
84,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350588001
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
73,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
YSPYSAP003
77,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
77,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350588107
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
117,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
117,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350588008
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
73,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu AUDI A8 D2 cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie AUDI A8 D2 pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu AUDI A8 D2 uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie AUDI A8 D2 ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie AUDI A8 D2. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu AUDI A8 D2, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.