10 produktów
Wybierz auto
0445535020210
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 53,7/17,0
Szerokość [mm]: 40.1
Rozwiń więcej danych
76,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
76,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS1987945419
Ilość żeber: 5
Dla numeru producenta: F-563248.03, f-563248.04
159,81
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
159,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH1300WW04
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Średnica zewnętrzna [mm]: 55
Rozwiń więcej danych
114,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
114,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMRC136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Dla numeru producenta: F-564313.xx
85,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
85,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358039151
Ograniczenia producenta: Valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
144,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
144,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość opakowania [cm]: 11
Szerokość opakowania [cm]: 9
Rozwiń więcej danych
127,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
127,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358039091
Ograniczenia producenta: Valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
138,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
138,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP3045INA
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
66,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
66,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535024210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Dla numeru producenta: F-563248.03
82,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
82,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535022610
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Dla numeru producenta: F-564313.xx
102,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
102,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu CHEVROLET ORLANDO cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie CHEVROLET ORLANDO pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu CHEVROLET ORLANDO uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie CHEVROLET ORLANDO ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie CHEVROLET ORLANDO. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu CHEVROLET ORLANDO, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.