63 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0342ZEF1224
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03457044
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0400941319170025
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03457015
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX530082
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540986356359
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03450518
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0400941319170082
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CHACLS047
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BERVA118C
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0507ABM92P
Dostawa na jutro
Nr art: 0510530080
Dostawa na jutro
Nr art: CHACLS048
Dostawa na jutro
Nr art: 0367206M200
Dostawa na jutro
Nr art: 0510530081
Dostawa na jutro
Nr art: BRE205F200
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BERVA127A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0507ABM92
Dostawa na jutro
Nr art: 0367233200
Dostawa na jutro
Przewód zapłonowy w autach VW PASSAT V (B5), nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach VW PASSAT V (B5) zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie VW PASSAT V (B5) mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie VW PASSAT V (B5) wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.