8 produktów
Wybierz auto
269,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 58,44 zł
HEL8EA012526071
Napięcie [v]: 12
Ilość zębów: 13
Rozwiń więcej danych
533,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
533,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
635,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
635,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
260,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
458,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
458,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
548,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
548,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
468,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
468,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
244,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rozrusznik to element odpowiedzialny za uruchomienie silnika samochodu TOYOTA RAV 4 I. Energia elektryczna doprowadzana z akumulatora do rozrusznika jest w nim zamieniana na pracę mechaniczną, która pozwala na obrót koła zamachowego w silniku. Dzięki temu wał korbowy jest wprawiany w ruch i osiąga prędkość umożliwiającą rozpoczęcie pracy silnika. Rozrusznik jest w stanie uruchomić silnik dzięki odpowiedniemu przełożeniu zębatek silnika i rozrusznika. Mała zębatka na wirniku rozrusznika obraca się bardzo szybko, napędzając dużą zębatkę silnika. Dzięki temu stosunkowo niewielki moment obrotowy może doprowadzić do uruchomienia jednostki.
Zepsuty rozrusznik w samochodzie TOYOTA RAV 4 I powoduje problemy z uruchomieniem silnika, czasem rozruch jednostki jest wręcz niemożliwy. Powodem awarii może być przegrzanie, przez które rozrusznik nie kręci z wystarczającą siłą. Rozrusznik samochodu TOYOTA RAV 4 I jest przystosowany do pracy krótkookresowej. Gdy problemy z odpaleniem silnika wynikają z innego powodu niż rozrusznik, to wielokrotne próby uruchomienia silnika mogą doprowadzić do przegrzania rozrusznika. Elementy rozrusznika są także narażone na uszkodzenia. Problemy z rozrusznikiem w samochodzie TOYOTA RAV 4 I mogą wynikać m.in. z niesprawnego elektromagnesu. Wówczas przekręceniu kluczyka mogą towarzyszyć metaliczne odgłosy. Zniszczeniu ulec może też element sprzęgający – wyłamane lub uszkodzone zęby elementu sprzęgającego uniemożliwiają rozruch. Może pojawić się wówczas charakterystyczne szarpanie.