🔥 -5% na części układu zawieszenia! Kod: WAHACZE5

Powiadom mnie o dostępności

Szczotki rozrusznika do SUZUKI SX4

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

13,68 zł

Dostawa na poniedziałek, 27 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację SUZUKI

Części zamienne do SUZUKI

Szczotki rozrusznika w samochodzie SUZUKI SX4 – jaką funkcję pełnią?

Rozrusznik samochodu SUZUKI SX4 posiada wirnik, do którego musi być dostarczana energia elektryczna. Jej transport jest realizowany za sprawą standardowego rozwiązania, a mianowicie poprzez komutator i dolegające do niego szczotki. Komutator jest miedzianym pierścieniem połączonym z uzwojeniami wirnika, a szczotki są wykonane ze specjalnego stopu miedzi z różnymi domieszkami (redukującymi tarcie pomiędzy szczotkami i komutatorem).

Objawy awarii szczotek rozrusznika w samochodzie SUZUKI SX4

Szczotki rozrusznika, zastosowane w samochodzie SUZUKI SX4 są trwałe, jednak po wielu tysiącach kilometrów, za sprawą tarcia o komutator, może dojść do ich zużycia. Nie dolegają wówczas do komutatora, przez co do rozrusznika nie dochodzi napięcie. Objawem zużycia szczotek alternatora, który może zostać zauważony przez kierowcę, jest pojedyncze stuknięcie po nieudanej próbie uruchomienia silnika. Kiedy szczotki nie są jeszcze całkowicie zużyte, lecz ich stan jest już zły, rozrusznik może kręcić zbyt wolno, nie mogąc rozpędzić się do właściwej prędkości, umożliwiającej uruchomienie silnika lub rozpędzając się z pewnym opóźnieniem.

SUZUKI SX4 – wymiana szczotek rozrusznika

Zużyte szczotki rozrusznika należy wymienić na nowe. W przypadku samochodu SUZUKI SX4 wymaga to częściowego rozebrania rozrusznika, odkręcenia blaszek, które mocują przewody doprowadzające prąd do rozrusznika, zdemontowania starych szczotek i zastąpienia ich nowymi. Następnie należy ponownie przykręcić blaszki z przewodami. Operację najlepiej wykonywać po uprzednim wyjęciu akumulatora z układu elektrycznego pojazdu.