Powiadom mnie o dostępności

Czujniki zużycia klocków do LAND ROVER FREELANDER II

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 645
21,28 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 645
22,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LAND ROVER

Czujnik zużycia klocków w samochodzie LAND ROVER FREELANDER II – funkcja

Właściwy stan klocków hamulcowych jest niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa jazdy. Zużycie klocków hamulcowych w samochodzie LAND ROVER FREELANDER II monitorują odpowiednie czujniki. Czujniki zużycia klocków wysyłają do komputera sygnał pozwalający ostrzec kierowcę, kiedy poziom zużycia klocków hamulcowych kwalifikuje je do wymiany na nowe. Wprowadzenie tego elementu wyeliminowało konieczność dokonywania częstej kontroli układu hamulcowego w pojeździe.

Jak działa czujnik zużycia klocków hamulcowych w samochodzie LAND ROVER FREELANDER II?

Podstawą sprawnego wykrywania kończących się klocków w samochodzie LAND ROVER FREELANDER II jest czujnik zużycia klocków hamulcowych. Dzięki niemu odpowiednia informacja zostaje przekazana kierowcy poprzez komunikat na desce rozdzielczej pojazdu. Czujnik zużycia klocków to metalowy element (drucik) zatopiony w materiale ciernym klocków. Do drucika podawane jest napięcie elektryczne. Wraz ze zużyciem klocków, drut zostaje odsłonięty, a w momencie jego kontaktu z metalową tarczą hamulcową pojawia się impuls elektryczny, który aktywuje odpowiednią kontrolkę na desce rozdzielczej auta LAND ROVER FREELANDER II.

LAND ROVER FREELANDER II – wymiana czujnika zużycia klocków 

Czujnik zużycia klocków hamulcowych w samochodzie LAND ROVER FREELANDER II rzadko ulega awariom, jednak niezbędna jest jego wymiana na podczas montażu nowych klocków. Zdarzają się jednak także przypadki mechanicznych uszkodzeń czujnika, przez co nie spełnia on właściwie swojej funkcji. Najczęściej powodem takich uszkodzeń jest niewłaściwy serwis hamulców (np. uszkodzenie przewodów czujnika podczas innych prac w obrębie układu hamulcowego). W takiej sytuacji niezbędne jest zamontowanie nowego czujnika.