Czujniki zużycia klocków hamulcowych wykrywają moment, w którym grubość okładziny ciernej klocka zbliża się do minimalnego poziomu. Wówczas komputer pokładowy pojazdu wyświetla komunikat o konieczności przeprowadzenia serwisu układu hamulcowego. Czujniki zużycia klocków hamulcowych należy wymieniać wraz z klockami – konstrukcja czujników sprawia, że niszczą się przy zdejmowaniu starych klocków hamulcowych.
Pozostawienie czujnika z poprzedniego kompletu powoduje, że informacja o zużyciu okładziny w klockach nie znika z deski rozdzielczej pojazdu. Jeżeli uda się skasować komunikat, to może wystąpić problem z odczytaniem zużycia z nowych klocków – gdy kolejny komplet klocków się zużyje, to komputer nie wyświetli odpowiedniej informacji.
Jeżeli chcesz mieć pewność, że po serwisie hamulców Twój samochód będzie mógł wykryć ich zużycie prawidłowo, pamiętaj, aby zaopatrzyć się nie tylko w nowe klocki, ale również w czujniki ich zużycia. Specjaliści Deler.pl służą pomocą w wyborze kompletu dopasowanego do Twojego auta.
Czujnik zużycia klocków wykorzystuje przewód, którego końcówka jest montowana we wnętrzu okładziny ciernej klocka hamulcowego. Gdy klocek zetrze się na tyle, że odsłoni tę końcówkę, zetknie się ona z powierzchnią tarczy hamulcowej. Tworzy się wówczas obwód elektryczny, który wysyła sygnał – druga końcówka przewodu czujnika jest wpięta w odpowiednie gniazdo połączone z komputerem pokładowym pojazdu.
Starczy typ konstrukcji to czujnik akustyczny. Jest wbudowany w niektóre modele klocków hamulcowych, przeznaczonych do samochodów bez wbudowanych czujników elektronicznych – w szczególności do starszych modeli aut. To rozwiązanie wykorzystuje czujnik zatopiony w okładzinie ciernej. Gdy klocek zbliża się do granicy zużycia, to końcówka czujnika odsłania się i ociera o tarczę podczas hamowania, co wywołuje charakterystyczny hałas informujący o konieczności serwisu.
3400 produktów
Wybierz auto