5 produktów
Wybierz auto
Producenci
GHAGH443551
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
90,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
90,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GHAGH463480
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa, z lewej, z prawej
61,81
zł/szt.
Kraków: pt. 05.12
U ciebie: pt. 05.12
61,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GHAGH463535
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa, z lewej, z prawej
78,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
78,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GHAGH443553
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
89,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
89,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPHY500A
Strona zabudowy: Z obu stron
80,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 04.12
80,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie KIA SPORTAGE, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu KIA SPORTAGE jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie KIA SPORTAGE dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.