3 produkty
Wybierz auto
TRWBDA1281
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czerwony
Rozwiń więcej danych
231,27
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
231,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWBDA1290
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
517,24
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
517,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRWBDA1289
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
515,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
515,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie PORSCHE, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu PORSCHE jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie PORSCHE dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.