7 produktów
Wybierz auto
VIJ66151578301
119,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
119,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05502377CTIGF
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 1.605
216,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
216,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2377C162RLH
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Ciężar [kg]: 1.315
Rozwiń więcej danych
179,26
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
179,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ66151740501
Strona zabudowy: Z tyłu z lewej
67,91
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
67,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ66151740601
Strona zabudowy: Z tyłu po prawej
66,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
66,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE11023001311
System hamulcowy: Ate
Zdjęcie producenta: 1
319,95
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
319,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYHZPVW022A
System hamulcowy: Ate
130,18
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
130,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie VW TOURAN II, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu VW TOURAN II jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie VW TOURAN II dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.