6 produktów
Wybierz auto
03540204131221
Tryb pracy: Hydrauliczny
387,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
387,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPR9934
Wymiar gwintu: 10 x 1 (2), 12 x 1 (2)
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
189,05
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
189,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWGPV1051
Ograniczenia producenta: Bendix
Sekcja: Częsć przednia
354,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
354,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
BRMR61001
Materiał: Żeliwo
Zdjęcie producenta: 1
243,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
243,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS64046
Strona zabudowy: Z tyłu
Ciężar [kg]: 0.9
Rozwiń więcej danych
276,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
276,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG360219180020
Strona zabudowy: Oś tylna
213,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
213,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód LANCIA posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu LANCIA, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że LANCIA podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.