6 produktów
Wybierz auto
SAMD30907
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
205,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
205,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540204031682
System hamulcowy: Hydrauliczny
Zależny od obciążenia: 1
407,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
407,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0381R85007
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
215,41
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
215,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
033603658302163
Parametr: 8/3
Zależny od obciążenia: 1
Rozwiń więcej danych
538,60
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
538,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
03540204031681
System hamulcowy: Hydrauliczny
Zależny od obciążenia: 1
351,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
351,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPR9939
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
211,11
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
211,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód VW POLO IV posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu VW POLO IV, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że VW POLO IV podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.