6 produktów
Wybierz auto
03540204031682
System hamulcowy: Hydrauliczny
Zależny od obciążenia: 1
406,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
406,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0381R85007
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
202,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
202,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMD30907
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
201,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
201,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR9939
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
208,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
208,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540204031681
System hamulcowy: Hydrauliczny
Zależny od obciążenia: 1
351,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
033603658302163
Parametr: 8/3
Zależny od obciążenia: 1
Rozwiń więcej danych
537,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
537,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód VW POLO IV posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu VW POLO IV, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że VW POLO IV podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.