24 produktów
Wybierz auto
Nr art: ABSSL6092
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG6061700100
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX520558
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BRMT06045
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABSSL6568
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LPR6T48268
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JPG6061600100
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0403815011126
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ATE83775005243
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SAM6T48268
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ATE83775104173
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRI815011216
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0429PHB634
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0396LH6717
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BRMT06038
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX520557
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04213005250010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BOS1987476808
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BOS1987481542
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0429PHB528
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Układ hamulcowy samochodu MINI CLUBMAN I wyposażony jest w elastyczne przewody hamulcowe, których rolą jest przenoszenie ciśnienia płynu hydraulicznego na ostatnim odcinku układu hamulcowego. MINI CLUBMAN I wykorzystuje elastyczne przewody hamulcowe wykonane z gumy wzmocnionej oplotem metalowym lub plecionką z tkaniny. Są one stosunkowo wytrzymałe, jednak z czasem dochodzi do ich zużycia lub uszkodzenia mechanicznego.
Jednym z najczęstszych powodów uszkodzeń elastycznych przewodów hamulcowych w samochodzie MINI CLUBMAN I jest nieregularna wymiana płynu hamulcowego. Obecność starego lub niskiej jakości płynu w układzie hamulcowym wpływa na proces przedwczesnego starzenia się gumy, użytej do produkcji elastycznych przewodów. Może wówczas dojść do ich rozciągnięcia lub spękania. Takie zjawiska mają znaczący wpływ na skuteczność działania hamulców w pojeździe.
Sygnałem, który może wskazywać na niewłaściwy stan elastycznych przewodów hamulcowych w samochodzie MINI CLUBMAN I jest odczuwalny spadek skuteczności hamowania. Auto wyraźnie gorzej wytraca prędkość, często nierównomiernie (przechyły nadwozia), co jest związane nierównym wysuwaniem się zacisków hamulcowych. Jeżeli przewód hamulcowy pęknie, nastąpi wyciek płynu hamulcowego z układu, co wiąże się z całkowitą utratą możliwości hamowania. Wszelkie usterki przewodów hamulcowych należy niezwłocznie usuwać poprzez wymianę elementów na nowe.