13 produktów
Wybierz auto
VAIV103633
Ciężar [kg]: 0.035
144,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
144,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV10721500
267,29
zł/szt.
Kraków: pt. 04.07
U ciebie: pt. 04.07
267,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Od cisnienia [pa]: 10000
Do cisnienia [pa]: 117000
Rozwiń więcej danych
110,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
110,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny
190,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
190,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
93,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
93,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
140,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
140,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajace siłę hamowania
Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny
97,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
97,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103634
Ciężar [kg]: 0.03
147,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
147,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE10635039024
Średnica [cal]: 9
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
766,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
766,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03775063024
Średnica [cal]: 9
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
582,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
582,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV103627
Ciężar [kg]: 0.053
183,86
zł/szt.
Kraków: pt. 04.07
U ciebie: pt. 04.07
183,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
033603787343024
Średnica [cal]: 11
Parametr: T52/6z
Rozwiń więcej danych
583,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
583,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ66120036401
181,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
181,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VW CADDY wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie VW CADDY wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.
Serwo do auta VW CADDY jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.
W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie VW CADDY. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.
Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie VW CADDY sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.
Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu VW CADDY z niesprawnym serwem.