Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
12 produktów
Wybierz auto
Ciężar [kg]: 0.035
145,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
145,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.058
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
187,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
187,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Od cisnienia [pa]: 10000
Do cisnienia [pa]: 117000
Rozwiń więcej danych
108,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
108,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny
188,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
188,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [cal]: 11
Parametr: T52/6z
Rozwiń więcej danych
577,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
577,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 0.03
149,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
149,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
265,98
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
265,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [cal]: 9
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
578,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
578,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 0.053
182,95
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
182,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Darmowa dostawa od 49 zł
TOP117108
Kolor: Czarny
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
90,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
90,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [cal]: 9
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
758,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
758,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
179,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
179,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VW CADDY wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie VW CADDY wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.
Serwo do auta VW CADDY jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.
W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie VW CADDY. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.
Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie VW CADDY sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.
Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu VW CADDY z niesprawnym serwem.