2 produkty
Wybierz auto
W układzie hamulcowym samochodu SAAB 9-5 I zastosowano standardowe zaciski wyposażone w sprężynę, której funkcją jest utrzymywanie zacisku w prawidłowej pozycji podczas jazdy i ograniczanie jego ruchów względem wspornika. Dzięki właściwemu napięciu sprężyny, w prawidłowym położeniu utrzymywany jest także klocek hamulcowy, który w przypadku wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę przemieszcza się w stronę tarczy hamulcowej, aby zredukować prędkość samochodu.
W samochodach SAAB 9-5 I niekiedy dochodzi do usterek zacisków hamulcowych, a jednym z częściej występujących powodów takich problemów jest zużycie lub uszkodzenie mechaniczne sprężyny zacisku. Zdarza się, że sprężyna traci swoją elastyczność po długim czasie intensywnej eksploatacji. Niekiedy może dojść także do jej pęknięcia, np. pod wpływem pracy w trudnych warunkach atmosferycznych, zwłaszcza w miesiącach zimowych (kontakt z solą drogową, zamarzającą wodą i błotem).
Niestety w przypadku aut SAAB 9-5 I, usterka sprężyny zacisku hamulcowego nie daje charakterystycznych objawów. Występujące wówczas symptomy można przypisać także innym elementom układu hamulcowego, dlatego zawsze konieczne jest przeprowadzenie dokładniejszej diagnostyki. O usterce sprężyny świadczyć mogą takie objawy jak wibracje pedału, drgania kierownicy czy hałas podczas hamowania.