Powiadom mnie o dostępności

Pierścienie ABS do PEUGEOT 106 I

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 48, Szerokość [mm]: 10, średnica wewnętrzna [mm]: 79, średnica zewnętrzna [mm...
39,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Grubość [mm]: 10.3, Ilość zębów, obręcz ABS...
32,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 10.3, Ilość zębów, obręcz ABS: 48, średnica wewnętrzna [mm]: 79.3, średnic...
22,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 10.3, Ilość zębów, obręcz ABS: 48, średnica wewnętrzna [mm]: 79.3, średnic...
34,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Pierścień ABS w samochodzie PEUGEOT 106 I – funkcja

Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie PEUGEOT 106 I jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.

Przyczyny awarii koronki ABS w samochodzie PEUGEOT 106 I

Pierścień ABS w samochodzie PEUGEOT 106 I pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.

PEUGEOT 106 I – naprawa pierścienia ABS

W przypadku samochodu PEUGEOT 106 I, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie PEUGEOT 106 I nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.