9 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040137777
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510270267
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB102651
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV46920085
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET0900176
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX270343
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYNZARE004
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0403854025404
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0403854025401
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie RENAULT ESPACE jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.
Pierścień ABS w samochodzie RENAULT ESPACE pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.
W przypadku samochodu RENAULT ESPACE, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie RENAULT ESPACE nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.