7 produktów
Wybierz auto
TRI854028410
Szerokość [mm]: 6.5
Średnica wewnętrzna [mm]: 58.7
Rozwiń więcej danych
48,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
48,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510270345
Szerokość [mm]: 7.5
Ilość zębów, obręcz abs: 38
Rozwiń więcej danych
24,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
24,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 6.5
Średnica wewnętrzna [mm]: 58.7
Rozwiń więcej danych
30,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
30,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Grubość [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
33,59
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
33,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI854025407
Szerokość [mm]: 7.5
Ilość zębów, obręcz abs: 38
Rozwiń więcej danych
37,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
37,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV22920003
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów, obręcz abs: 96
Rozwiń więcej danych
48,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
48,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET0900185
Ograniczenia producenta: Abs-ring magnetisch
Szerokość [mm]: 6.5
Rozwiń więcej danych
50,78
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
50,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie RENAULT TWINGO II jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.
Pierścień ABS w samochodzie RENAULT TWINGO II pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.
W przypadku samochodu RENAULT TWINGO II, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie RENAULT TWINGO II nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.