4 produkty
Wybierz auto
TRI854013401
Szerokość [mm]: 6.3
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
48,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
48,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV70920004
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 6.2
Rozwiń więcej danych
166,88
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
166,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510270351
Szerokość [mm]: 6
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
34,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
34,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 6.3
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
30,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
30,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie TOYOTA COROLLA VIII jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.
Pierścień ABS w samochodzie TOYOTA COROLLA VIII pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.
W przypadku samochodu TOYOTA COROLLA VIII, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie TOYOTA COROLLA VIII nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.