6 produktów
Wybierz auto
0510270141
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.041
Rozwiń więcej danych
20,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
20,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040123826
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.041
Rozwiń więcej danych
47,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
47,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479109113
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
25,97
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
25,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Grubość [mm]: 21
Rozwiń więcej danych
26,75
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
26,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479109482
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Średnica mocowania - pierścień nadajnika impulsów abs: 80.02
27,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
27,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403854029401
Szerokość [mm]: 21
Ilość zębów, obręcz abs: 43
Rozwiń więcej danych
35,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
35,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie VW POLO III jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.
Pierścień ABS w samochodzie VW POLO III pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.
W przypadku samochodu VW POLO III, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie VW POLO III nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.