3 produkty
Wybierz auto
NTYHZTHY533
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
System hamulcowy: Kasco
Rozwiń więcej danych
275,95
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
275,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYHZTHY532
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
System hamulcowy: Kasco
Rozwiń więcej danych
275,95
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
275,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX821319
Strona zabudowy: Za osią, oś tylna strona lewa
Ograniczenia producenta: Mobis
Rozwiń więcej danych
200,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
200,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zaciski hamulcowe to jeden z podstawowych podzespołów tarczowego układu hamulcowego. Wewnątrz zacisków są montowane klocki hamulcowe, które naciskają na obracającą się wraz z kołem tarczę hamulcową, dzięki czemu HYUNDAI VELOSTER I może skutecznie hamować.
Zacisk hamulcowy jest na stałe przymocowany do zwrotnicy koła. Wewnątrz zacisku hamulcowego znajdują się tłoczki, które wysuwają się po naciśnięciu na pedał hamulca. Przesuwający się tłoczek dociska klocek hamulcowy do tarczy. Następnie obudowa zacisku przesuwa się do tarczy, zaciskając na niej klocek hamulcowy umieszczony po drugiej stronie zacisku. W efekcie oba klocki zostają zaciśnięte na tarczy, obniżając prędkość obrotową koła.
Zaciski hamulcowe pracują w wymagających warunkach – są narażone na wysokie temperatury, a także na zanieczyszczenia takie jak kurz i piasek. Muszą również sprostać działaniu dużych sił. Mogą przez to ulec typowym dla zacisków hamulcowych awariom: uszkodzeniu uszczelnień tłoczków, zatarciu sworznia zacisku, pęknięciom. Zniszczony zacisk hamulca może się zablokować, co uniemożliwi zachowanie bezpieczeństwa i normalne korzystanie z pojazdu HYUNDAI VELOSTER I.