3 produkty
Wybierz auto
NTYHZPNS036
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy(4-tłoczkowy)
Rozwiń więcej danych
440,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
440,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYHZTNS037
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Średnica tłoka [mm]: 48
187,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
187,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTNS036
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Średnica tłoka [mm]: 48
187,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
187,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zaciski hamulcowe to jeden z podstawowych podzespołów tarczowego układu hamulcowego. Wewnątrz zacisków są montowane klocki hamulcowe, które naciskają na obracającą się wraz z kołem tarczę hamulcową, dzięki czemu NISSAN PATROL VI może skutecznie hamować.
Zacisk hamulcowy jest na stałe przymocowany do zwrotnicy koła. Wewnątrz zacisku hamulcowego znajdują się tłoczki, które wysuwają się po naciśnięciu na pedał hamulca. Przesuwający się tłoczek dociska klocek hamulcowy do tarczy. Następnie obudowa zacisku przesuwa się do tarczy, zaciskając na niej klocek hamulcowy umieszczony po drugiej stronie zacisku. W efekcie oba klocki zostają zaciśnięte na tarczy, obniżając prędkość obrotową koła.
Zaciski hamulcowe pracują w wymagających warunkach – są narażone na wysokie temperatury, a także na zanieczyszczenia takie jak kurz i piasek. Muszą również sprostać działaniu dużych sił. Mogą przez to ulec typowym dla zacisków hamulcowych awariom: uszkodzeniu uszczelnień tłoczków, zatarciu sworznia zacisku, pęknięciom. Zniszczony zacisk hamulca może się zablokować, co uniemożliwi zachowanie bezpieczeństwa i normalne korzystanie z pojazdu NISSAN PATROL VI.