Powiadom mnie o dostępności

Kolumna kierownicza do FIAT

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ograniczenia producenta: NEXTEER, Tryb pracy: elektryczny, Pojazd z kierownicą po lewej /prawej str...
Produkt kaucjonowany
2 070,09 zł
2 419,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: Delphi, Tryb pracy: elektroniczny
Produkt kaucjonowany
921,50 zł
1 135,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: Delphi, Tryb pracy: elektroniczny
Produkt kaucjonowany
921,50 zł
1 180,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy
87,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Kolumna kierownicza w samochodzie FIAT – zasada działania

Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak FIAT, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.

Objawy usterki kolumny kierowniczej w samochodzie FIAT

Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu FIAT, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie FIAT objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.

FIAT – kiedy wymienić przekładnię kierowniczą?

Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.