3 produkty
Wybierz auto
TRWJCR215
Ograniczenia producenta: Nexteer
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
2 441,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 441,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 2 070,09 zł
FASFT20173
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy
87,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
87,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Delphi
Tryb pracy: Elektroniczny
1 157,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 157,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 921,50 zł
Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak FIAT, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.
Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu FIAT, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie FIAT objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.
Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.